Miért most éri meg színes nyomtatással készült dokumentumokkal kommunikálni?

Közeledik az év végi pihenés ideje, két bejgli között pedig jólesik az embernek, ha végre szakmai cikkeket olvashat. Ehhez készítettünk egy kis ajánlót. Vajon miért érdemes színes dokumentumokkal kommunikálni:

  • Zajos digitális tér, ROI-nyomás: a B2B döntéshozók információs túlterhelésben élnek; a LinkedIn & Edelman friss kutatása szerint a minőségi, hiteles tartalom és a többcsatornás megjelenés mozgatja a vásárlást, nem az egycsatornás „spray & pray” stratégia. Forrás: com,
  • A direkt levél (DM) mérhető és emlékezetes: az ANA 2023 Response Rate Report alapján a DM továbbra is erős válaszarányt és ROI-t hoz; a kampányok 82%-a már QR-kódot/PURL-t használ követésre, ami a mérhetőséget digit szintre emeli. Forrás: net, theworldsgreatestmarketing.com
  • Neuro-hatás: a papíron kapott üzenet „könnyebb” az agynak: a Canada Post neuromarketing (A Bias for Action) kimutatta, hogy a fizikai DM 21%-kal kisebb kognitív erőfeszítést igényel és 20%-kal motiválóbb, 70%-kal magasabb márka-visszaidézést ad, mint a tisztán digitális hirdetések. Forrás: canadapost-postescanada.ca, International Post Corporation

 

  • A szín szerepe: a szakirodalmi összefoglalók szerint a szín javítja a figyelem-megragadást és a memóriát; magas kontraszt jobb olvashatóságot és megértést eredményez. (Átfogó review + friss olvashatósági kutatás.) Forrás: PMC, TeacherToolkit
  • Magyar/EU iparági trend: a drupa 2024 és hazai források szerint a digitális nyomtatás térnyerése, automatizáció és fenntarthatóság a fő irány; a gyors átfutás és a személyre szabás a KKV-k és középvállalatok fő döntési szempontjai. Forrás: com, Magyar Nyomdász, IGEPA Hungária

Mit lehet ehhez hozzátenni? A színes, személyre szabott, gyors digitális nyomtatás + QR alapú mérés = olyan „fizikai touchpoint”, ami kiemelkedik a digitális zajból, és bizonyítottan jobb emlékezetet/reakciót vált ki – B2B-ben különösen, ahol a vásárlási ciklus hosszú és több döntéshozó érintett.

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás