Közeledik az év végi pihenés ideje, két bejgli között pedig jólesik az embernek, ha végre szakmai cikkeket olvashat. Ehhez készítettünk egy kis ajánlót. Vajon miért érdemes színes dokumentumokkal kommunikálni:
- Zajos digitális tér, ROI-nyomás: a B2B döntéshozók információs túlterhelésben élnek; a LinkedIn & Edelman friss kutatása szerint a minőségi, hiteles tartalom és a többcsatornás megjelenés mozgatja a vásárlást, nem az egycsatornás „spray & pray” stratégia. Forrás: com,
- A direkt levél (DM) mérhető és emlékezetes: az ANA 2023 Response Rate Report alapján a DM továbbra is erős válaszarányt és ROI-t hoz; a kampányok 82%-a már QR-kódot/PURL-t használ követésre, ami a mérhetőséget digit szintre emeli. Forrás: net, theworldsgreatestmarketing.com
- Neuro-hatás: a papíron kapott üzenet „könnyebb” az agynak: a Canada Post neuromarketing (A Bias for Action) kimutatta, hogy a fizikai DM 21%-kal kisebb kognitív erőfeszítést igényel és 20%-kal motiválóbb, 70%-kal magasabb márka-visszaidézést ad, mint a tisztán digitális hirdetések. Forrás: canadapost-postescanada.ca, International Post Corporation

- A szín szerepe: a szakirodalmi összefoglalók szerint a szín javítja a figyelem-megragadást és a memóriát; magas kontraszt jobb olvashatóságot és megértést eredményez. (Átfogó review + friss olvashatósági kutatás.) Forrás: PMC, TeacherToolkit
- Magyar/EU iparági trend: a drupa 2024 és hazai források szerint a digitális nyomtatás térnyerése, automatizáció és fenntarthatóság a fő irány; a gyors átfutás és a személyre szabás a KKV-k és középvállalatok fő döntési szempontjai. Forrás: com, Magyar Nyomdász, IGEPA Hungária
Mit lehet ehhez hozzátenni? A színes, személyre szabott, gyors digitális nyomtatás + QR alapú mérés = olyan „fizikai touchpoint”, ami kiemelkedik a digitális zajból, és bizonyítottan jobb emlékezetet/reakciót vált ki – B2B-ben különösen, ahol a vásárlási ciklus hosszú és több döntéshozó érintett.
